Populära inlägg

Summa sidvisningar

torsdag 7 april 2011

Spara pengar...

Ja det tycker jag att jag är ganska bra på, varje månad åker det in en bra slant på ett sparkonto att dessa pengar sedan läggs på en härlig sommar semester e en helt annan sak Skulle nog inte vara lika duktig om jag inte hade ett mål.
Claes har flera gånger sagt till mig att jag kanske skall tänka på framtiden något jag har tyckt verkar tråkigt då man inte vet om man lever tills man blir 65 varför då inte leva här och nu och njuta av dagen...
Men sagt och gjort igår blev det att besöka Mikael på banken för att planera för framtiden så nu är ett pension sparande igång..Gick igenom den allmänna pensionen också som inte alls va så illa som både jag och Mikael trodde.... Men som sagt man får tänka på framtiden och med tanke på att jag inte jobbar heltid så kan ju det hela vara en bra ide..
När vi var klara frågade M hur det kändes att vara igång och mitt svar blev..Har inte fattat något av det vi har gått igenom men annars känns det bra att har börjat m ett sparande inför framtiden hoppas nu bara att jag kommer att leva länge..

Kramar om !!!!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad det M på kontoret i Gråbo du träffa?! Jag bytte till Floda pga honom. Han va inte klok någonstans. Ringde mig en kväll o fråga om jag ville följa med på en resa till Grekland. Ha ha.. Idiot! ;) Men att pensionsspara är ju bra även om det nu känns hyfsat långt borta i att sluta jobba.. Ha en go helg. Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag såg inte dig på Ica. Nästa gång vi ses så tjötar vi ;) Kram på dig

    SvaraRadera